گزارش|

آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه‌نویی به دنبال سی‌اُمین پیروزی 

0:20 - 15 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۹۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه‌نویی به دنبال سی‌اُمین پیروزی 
نخستین بازی ملی‌پوشان ایران در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امشب با دیدار مقابل قرقیزستان آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان - شمارش معکوس برای آغاز نخستین دیدار از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شروع شده و مستطیل سبز فولادشهر‌ اصفهان مهیای برگزاری یک دیدار مهم برای ملی‌پوشان خواهد شد. 

آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه نویی به دنبال سی‌امین پیروزی 

ایران - قرقیزستان؛ یورش یوز‌های ایرانی برای شروع طوفانی

امشب تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی قرقیزستان خواهد بود. یوسوکه آراکی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال ایران که به راحتی موفق شد به دور سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی صعود کند در حالی باید مقابل قرقیزستان قرار بگیرد که شاگردان قلعه‌نویی انگیزه‌های زیادی دارند تا هفتمین حضور تیم ملی ایران را در جام جهانی رقم بزنند.

امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای چهلمین بار روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست و در تکاپوی این است تا به سی‌اُمین پیروزی خود با تیم ملی برسد. قلعه‌نویی در بازی با قرقیزستان برای چهلمین بار روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و اگر این مسابقه با برتری ایران به پایان برسد که احتمالش بسیار زیاد است به سی‌اُمین پیروزی خود در بازی‌هایی که هدایت ایران را برعهده داشته می‌رسد. آماری که در نوع خود قابل توجه است.

آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه نویی به دنبال سی‌امین پیروزی 

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون ۴ بار مقابل قرقیزستان قرار گرفته و موفق شده در هر چهار دیدار به برتری برسد. یوز‌های ایرانی طی تقابل‌های اخیر با قرقیزستان موفق به ثبت ۲۱ گل شده‌اند و تنها ۲ گل دریافت کرده‌اند. بین بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی ترابی راه باز کردن دروازه قرقیز‌ها را به خوبی می‌دانند چرا که این ۳ بازیکن مجموعاً ۸ بار دروازه این حریف را باز کرده‌اند.

قرقیزستان برای نخستین بار در تاریخ خود موفق شده به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی صعود کند. با توجه به اینکه تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی افزایش یافته قرقیز‌ها این فرصت را دارند تا برای نخستین بار به بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان راه پیدا کنند، اما کار بسیار دشواری را در پیش خواهند داشت. با این وجود شاگردان قلعه نویی نباید قرقیزستان را حریفی ساده بشمرند چرا که آن‌ها در جام ملت‌های آسیا نمایش بسیار خوبی از خود به جای گذاشتند.

آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه نویی به دنبال سی‌امین پیروزی 

آخرین شکست تیم ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برمی‌گردد؛ جایی که ایران با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل قطر شکست خورد. پس از آن شاگردان قلعه نویی در هیچ کدام از رقابت‌ها شکست نخوردند. آخرین دیدار ملی پوشان ایران برابر ازبکستان بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در سوی دیگر تیم ملی قرقیزستان در خط حمله خطرناک ظاهر خواهند شد چرا که آن‌ها طی ۵ بازی اخیر همواره به گل رسیده‌اند و باید مراقب مهاجمان این تیم بود. هرچند قرقیزستان در خط حمله قدرتمند است، اما در خط دفاع معضل جدی دارند و طی چند دیدار اخیر دروازه آن‌ها بسته باقی نمانده.

آرامش یوز‌های ایرانی پیش از شروع طوفانی؛ قلعه نویی به دنبال سی‌امین پیروزی 

به دلیل اینکه هیچ‌کدام از ورزشگاه‌های داخل تهران آمادگی لازم برای برگزاری یک مسابقه در سطح بین‌المللی را نداشتند مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تا بازی ایران در برابر قرقیزستان را در اصفهان و به میزبانی ورزشگاه فولادشهر برگزار کند تا بدین شکل یک توفیق اجباری نصیب اصفهان شود و این استان برای نخستین بار از تیم ملی میزبانی کند. آخرین باری که تیم ملی در خارج از ورزشگاه آزادی از یک تیم میزبانی کرد به بازی با لبنان در مشهد باز می‌گردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *